Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Kod produktu: APwMS
ISBN: 978-83-64512-52-0
Liczba stron: 248
Okładka: twarda
Jak skutecznie dotrzeć do mieszkańców miasta lub gminy za pomocą serwisów społecznościowych i blogów? Jak stworzyć i prowadzić na Facebooku, Twitterze, YouTube czy Google+ profil, który będzie wizytówką jednostki lub urzędnika? W jaki sposób odpowiadać na negatywne komentarze pojawiające się na oficjalnym fanpage’u?
Dzięki przewodnikowi każdy przedstawiciel administracji publicznej uniknie najczęstszych błędów popełnianych podczas komunikowania się z obywatelami za pośrednictwem mediów społecznościowych. Dowie się też, jak wykorzystywać social media w codziennej pracy, na przykład do promocji wydarzeń odbywających się w mieście i regionie, zwiększania zaangażowania mieszkańców w akcje społeczne czy pozyskiwania opinii na temat funkcjonowania urzędu. Znajdzie odpowiedź na wiele ważnych pytań, między innymi:
Przewodnik jest skierowany do wszystkich osób, które odpowiadają za promocję instytucji państwowych i samorządowych. Przyda się także politykom, radnym oraz innym osobom publicznym, prowadzącym lub mającym zamiar stworzyć profil w mediach społecznościowych.
Rafał Guzowski – politolog, starszy trener, specjalista ds. PR, media relations i CSR. Rzecznik prasowy Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Cieszynie. Autor książki „Budowanie wizerunku urzędnika w mediach” oraz artykułów naukowych z zakresu polityki informacyjnej i zarządzania sytuacją kryzysową. Twórca kursów e-learningowych dotyczących PR oraz budowania zaufania w wirtualnym świecie.
„Administracja publiczna w mediach społecznościowych”
Autor: Rafał Guzowski
Spis treści
Wstęp
1. Urząd w internecie – miejsce pierwszego kontaktu
1.1. Internet teraz i w przyszłości
1.2. Jest strona i jest BIP
1.3. Język internetu i netykieta
1.4. Internet – medium dla wybranych
2. Bycie w sieci
2.1. Charakterystyka głównych miejsc spotkań w sieci
2.1.1. Facebook w administracji publicznej
2.1.2. Google+ – rywal Facebooka
2.1.3. Twitter – czyli wiadomość w 140 znakach
2.2. Jak i do czego wykorzystać media społecznościowe?
2.3. Komunikowanie się z obywatelem czy komunikowanie obywatelowi?
3. Dura lex – sed lex w sieci
3.1. Wizerunek i prawo autorskie
3.2. Odpowiedzialność za słowo w internecie
3.3. Czy konto na portalu społecznościowym to okienko w urzędzie?
4. Obywatele, łączcie się
4.1. Czy społeczność internautów to społeczeństwo obywatelskie?
4.2. Odbiór administracji w mediach społecznościowych
5. Social media w praktyce
5.1. Czy za profesjonalizm trzeba zapłacić?
5.2. Na kim się wzorować, a czego unikać na Facebooku
Zakończenie
Dodatek 1
Współpraca z administratorem strony
Dodatek 2
Test predyspozycji
Dodatek 3
Wskazówki dla redaktorów w mediach społecznościowych
Dodatek 4
Strategia prowadzenia profilu
Bibliografia