Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Twój koszyk jest pusty

Wyszukiwarka


Ochrona wizerunku instytucji publicznej – Poradnik antykryzysowy

Podziel się:

Wykop Facebook Twitter Twitter
 

Kod produktu: OWIPPA

ISBN: 978-83-66248-41-0

Liczba stron: 229

Nowość,

Cena: 128,00

Wysyłka: do 5 dni

Dostępność: Produkt dostępny

Darmowa wysyłka

Opis

Dobrą opinię buduje się latami. Stracić ją można w kilka sekund! Skandale z udziałem urzędników, niewygodne wypowiedzi i niepopularne decyzje, a nawet tzw. fake newsy – negatywne wiadomości rozprzestrzeniają się w zawrotnym tempie… Aby uniknąć katastrofy wizerunkowej, warto zbudować skuteczny plan antykryzysowy. Oto poradnik, który przygotuje każdego rzecznika prasowego i osoby odpowiedzialne za wizerunek medialny nawet na najgorszy scenariusz.
 
  • Jak sobie poradzić z niezadowolonym interesantem, który traktuje stronę twojej instytucji jak księgę skarg i zażaleń?
  • W jaki sposób opracować realny i efektywny plan komunikacji tak, by odpowiadać z sensem i nie zaogniać jeszcze bardziej sytuacji?
  • Jak podzielić obowiązki sztabu antykryzysowego, by efektywna współpraca wewnętrzna przyniosła pozytywne skutki wizerunkowe?
  • Jak reagować na mowę nienawiści i kiedy należy sięgnąć po ochronę prawną?
 
Niniejsza książka jest zbiorem dobrych praktyk i najczęstszych błędów, które trzeba znać, aby ich nie powielać w swojej organizacji. Autor analizuje przypadki pojawiające się w polskich instytucjach oraz firmach, a także przedstawia gotowe scenariusze i schematy postępowania w konkretnych sytuacjach. Szczegółowo omawia zasady polityki informacyjnej w mediach społecznościowych, rolę rzecznika prasowego oraz techniki, które z pewnością pomogą w praktycznym rozwiązywaniu problemów wizerunkowych.
 
Czytelnik znajdzie w publikacji wiele modelowych rozwiązań i cennych rad. Dzięki nim dowie się, jak określić potencjalne źródło kryzysu i w jaki sposób na niego odpowiednio reagować, jak współpracować z dziennikarzami i przygotować poprawny komunikat prasowy. W książce znajdują się także przydatne wzory sprostowań, oświadczeń i oficjalnych informacji, które z pewnością ograniczą eskalację problemów i pomogą niwelować straty wizerunkowe każdej organizacji.

Autorzy

Rafał Guzowski – ekspert z zakresu komunikacji i mediów, autor publikacji na temat polityki informacyjnej i public relations. Były dziennikarz radiowy i telewizyjny oraz naczelnik wydziału informacji, promocji i rozwoju jednego ze śląskich miast. Obecnie certyfikowany starszy trener pracujący w branży szkoleniowej.

Spis treści

Spis treści

 

Wykaz skrótów

Wstęp

 

Rozdział 1. Polityka informacyjna i zarządzanie kryzysem

1.1. Metody i mapowanie źródeł sytuacji kryzysowych

1.2. Zarządzanie informacją w sytuacji kryzysowej

1.3. Zasady współpracy z dziennikarzami

1.4. Kryzys w mediach społecznościowych

 

Rozdział 2. Kryzys wizerunkowy – podział zadań i standaryzacja

2.1. Rola rzecznika prasowego w sytuacji kryzysowej

2.2. Rola zespołu odpowiadającego za prowadzenie mediów społecznościowych

2.3. Standardy pracy sztabu antykryzysowego, schematy postępowania

 

Rozdział 3. Współpraca z grupami, które dotknął kryzys

3.1. Współpraca rzecznika prasowego z mediami w czasie kryzysu

3.2. Zasady tworzenia oficjalnych komunikatów

3.3. Zasady komunikacji rzecznika z dziennikarzami w trakcie kryzysu

3.4. Działania zespołu odpowiadającego za prowadzenie mediów społecznościowych

 

Rozdział 4. Jak chronić instytucję w Sieci?

4.1. Hejt i mowa nienawiści

4.2. Hejt, pomówienia oraz groźby a odpowiedzialność

 

Zakończenie

 

Dodatki

1. Gra symulacyjna

2. Wzór sprostowania

3. Przykłady wzorów informacji prasowych na okoliczność wystąpienia sytuacji kryzysowej

4. Test kompetencji w zakresie radzenia sobie ze stresem

 

Wykaz literatury

Wykaz źródeł internetowych

Wykaz aktów prawnych

Wykaz orzecznictwa

Ostatnio przeglądane