Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Twój koszyk jest pusty

Wyszukiwarka


Oceny okresowe w administracji publicznej. Przewodnik

Podziel się:

Wykop Facebook Twitter Twitter
 

Kod produktu: OOwAP

Wydawnictwo: PRESSCOM

Biblioteka Kadry i Płace w Administracji

Rok wydania: 2022

ISBN: 978-83-67236-04-1

Liczba stron: 237

Okładka: twarda

Nowość, Polecany,

Cena: 128,00

Wysyłka: do 24 godzin

Dostępność: Produkt dostępny

Darmowa wysyłka

Kategorie:

Opis

Czy w Twojej jednostce oceny okresowe stanowią skuteczne narzędzie do motywowania, czy raczej jest to przykry obowiązek? Oczekiwania pracowników administracji publicznej względem pracodawców rosną – chcą oni być doceniani, oczekują informacji zwrotnej i wskazania, z którymi zadaniami sobie radzą, a które działania wymagają poprawy. Co jednak zrobić, gdy informacje, które trzeba przekazać, nie są pozytywne? Na jakich kryteriach się oprzeć i jak poprowadzić rozmowę? Czy to możliwe, aby mimo nieuzyskania oczekiwanej oceny pracownik był pełen zapału do pracy?
 
Ten przewodnik to kompleksowy zbiór praktycznych informacji o ocenach okresowych pracowników administracji publicznej. Ukazuje możliwości i zalety wdrożenia kompetencyjnego systemu zarządzania. Zwraca uwagę na istotne, a często pomijane funkcje ocen pracowniczych, które powinny być traktowane nie tylko jako narzędzie rozliczania i korygowania błędów pracownika, ale także motywowania i nagradzania.
 
Obszerną część zajęły tu gotowe do wykorzystania wzory arkuszy ocen i sprawdzone metody ich przeprowadzania, a także modele rozmów oceniających pracownika. W opracowaniu znalazł się także bank około 80 pomocnych pytań wraz z instrukcją tworzenia nowych, dostosowanych do potrzeb jednostki. Autorka podpowiada, jak wybrać kompetencje adekwatne do poszczególnych stanowisk, oraz proponuje wskaźniki oceny i ich skale. Dzięki temu przełożony z łatwością określi i nazwie konkretne zachowania pracownika, by następnie wskazać mu, co powinien robić, a czego unikać, aby otrzymać ocenę, na której mu zależy.
 
Kto powinien korzystać z przewodnika? Na pewno instytucje, które planują wdrożyć skuteczny system ocen lub już to zrobiły i chciałyby czerpać z doświadczeń innych. Dla pracowników działów personalnych przydatne będą gotowe wzory, w tym regulamin i formularze ocen. Dla przełożonych – 30-dniowy dziennik coachingowy, dzięki któremu wypracują i wzmocnią nawyk przekazywania informacji zwrotnej. Prostota i przejrzystość przekazu sprawia, że książka może zainteresować tak naprawdę każdego, kto chce rozwinąć swoje umiejętności komunikowania się w zespole.

Autorzy

Karolina Wiśniewska – pracownik korpusu służby cywilnej. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołem i koordynacji procesu ocen. Prowadzi szkolenia z komunikacji nastawionej na współpracę oraz formalno-praktycznych zagadnień związanych z ocenami pracowniczymi. Zwolenniczka prostego języka i otwartej komunikacji w relacjach międzyludzkich.

Spis treści

Wykaz skrótów

Wstęp

 

Rozdział 1

Zarządzanie kompetencjami

 

1.1. Wykorzystanie kompetencji w procesach zarządzania zasobami ludzkimi

1.1.1. Opisy stanowisk pracy

1.1.2. Rekrutacja i selekcja

1.1.3. Kompetencje a rozwój zawodowy pracowników

1.1.4. Przykład

 

Rozdział 2

Cele ocen okresowych

 

2.1. Cele ocen pracowniczych

2.2. Cele rozmowy oceniającej

 

Rozdział 3

System ocen okresowych

 

3.1. Wdrażanie systemu ocen pracowniczych

3.2. Wybór kompetencji

3.3. System ocen w służbie cywilnej

3.3.1. Pierwsze oceny w służbie cywilnej

3.3.2. Oceny okresowe w służbie cywilnej

3.4. Przykładowe kompetencje wraz ze skalą wskaźników

 

Rozdział 4

Narzędziownik menedżera

 

4.1. Model rozmowy oceniającej

4.2. Model oceny poszczególnych kompetencji

4.3. Model samooceny pracownika

4.4. Narzędzia wspierające skuteczną komunikację w procesie oceny

4.5. Bank pytań

4.6. Plan rozwoju kompetencji na przykładzie służby cywilnej

4.7. Rozwój kompetencji

4.8. Koło kompetencji – ćwiczenie

4.9. Kryteria oceny a opis stanowiska pracy (przykład służby cywilnej)

 

Rozdział 5

Błędy w systemie ocen

 

5.1. Błędy organizacyjne

5.2. Błędy oceniającego

 

Rozdział 6

Bieżąca informacja zwrotna

 

6.1. Narzędzia wspierające bieżącą informację zwrotną

6.2. GROW jako struktura prowadzenia rozmowy

 

Rozdział 7

Dodatki do wynagrodzeń w sferze administracji publicznej z uwzględnieniem specyfiki poszczególnych pragmatyk

 

7.1. Regulamin ocen okresowych – wzór

7.2. Inne regulaminy ocen okresowych

7.3. Badanie satysfakcji z informacji zwrotnej – bieżącej i okresowej

7.4. E-mail zapraszający na rozmowę oceniającą – przykład

7.5. Opis stanowiska pracy – wzór

7.6. Formularz oceny opartej na modelu kompetencyjnym

7.7. Formularz ścieżki rozwoju – wzór

 

Rozdział 8

30-dniowy menedżerski dziennik coachingowy

 

Bibliografia

Akty prawne

Ostatnio przeglądane

Oceny okresowe w administracji publicznej. Przewodnik
 

Oceny okresowe w administracji publicznej. Przewodnik

Karolina Wiśniewska

Cena: 128,00 zł
więcej