Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Kod produktu: ZPwAP
Autorzy: Magdalena Marczewska, Marcin Darecki, Adrianna Jaskanis
Wydawnictwo: PRESSCOM
Rok wydania: 2015
ISBN: 978-83-64512-57-5
Liczba stron: 284
Okładka: twarda
Jak zaplanować projekt, zorganizować jego wykonanie i sterować przebiegiem tak, aby terminowo i w ramach ustalonego budżetu osiągnąć wyznaczone cele? Jak zbudować kompetentny zespół? W jaki sposób eliminować typowe problemy podczas realizacji zadania projektowego w administracji publicznej?
Książka prezentuje teorię, metodykę oraz liczne przykłady zastosowania w praktyce technik i narzędzi zarządzania projektami przez jednostki administracji publicznej.
W opracowaniu poruszone zostały zagadnienia dotyczące m.in.:
Publikacja została dodatkowo wzbogacona w liczne schematy, tabele i rysunki. Będzie szczególnie przydatna podczas realizacji przez jednostki administracji publicznej projektów: budowlanych, informatycznych, promocyjnych, edukacyjnych, organizacyjnych oraz badawczo – rozwojowych
Adrianna Jaskanis, Magdalena Marczewska, Marcin Darecki
Autorzy książki reprezentują Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie prowadzą własne badania naukowe w obszarze zarządzania projektami, technologią i innowacjami oraz realizują projekty badawczo-naukowe na zlecenie różnych podmiotów, m.in. Ministerstwa Środowiska. Współpracują także jako eksperci z biznesem, administracją publiczną oraz stowarzyszeniami. Opracowują własne programy i materiały szkoleniowe oraz są doświadczonymi dydaktykami i trenerami na Wydziale Zarządzania UW oraz Uniwersytecie Otwartym UW.
„Zarządzanie projektami w administracji publicznej”
Autorzy: Adrianna Jaskanis, Magdalena Marczewska, Marcin Darecki”
Spis treści
Streszczenie
Od autorów
Rozdział 1.
Projekt i specyfika pracy projektowej
1.1. Projekty w administracji publicznej
1.2. Wprowadzenie do zarządzania projektami
1.2.1. Istota projektów
1.2.2. Rodzaje projektów
1.2.3. Cykl życia projektu
1.2.4. Źródła projektów
1.2.5. Cykl zarządzania projektem
1.3. Parametry projektu
1.4. Metodyki w pracy projektowej
1.4.1. Uniwersalne, zwinne i specjalistyczne metodyki zarządzania projektami
1.4.2. Wybrane metodyki zarządzania projektami
1.4.3. Korzyści ze stosowania metodyk zarządzania projektami w administracji publicznej
1.5. Zarządzanie wieloma projektami
1.5.1. Zarządzanie programami projektów
1.5.2. Zarządzanie portfelem projektów
Rozdział 2.
Planowanie w projektach
2.1. Inicjowanie działań projektowych – pomysły i potrzeby związane z realizacją projektów
2.1.1. Inicjatywy projektowe
2.1.2. Inicjatorzy projektów oraz źródła inicjatyw projektowych
2.1.3. Uniwersalne techniki poszukiwania pomysłów na inicjatywy projektowe
2.1.4. Formy prezentacji inicjatyw projektowych
2.2. Definiowanie projektu i wymagań w projekcie
2.2.1. Narzędzia i techniki pomocne w definiowaniu projektu
2.2.2. Określenie celu projektu
2.2.3. Kryteria akceptacji projektu i analiza wymagań w projekcie
2.3. Planowanie projektu
2.3.1. Istota planowania w zarządzaniu projektami
2.3.2. Planowanie przebiegu projektu
2.4. Techniki i narzędzia pomocne w planowaniu projektów
2.4.1. Matryca logiczna
2.4.2. Struktura podziału pracy
2.4.3. Harmonogram projektu
2.5. Zasady wyceny projektów i opracowywanie budżetu projektu
2.5.1. Budżet projektu i rodzaje kosztów
2.5.2. Szacowanie kosztów
2.5.3. Przygotowanie projektu budżetu
2.6. Wstępna dokumentacja projektowa – dokument inicjujący projekt
Rozdział 3.
Otoczenie społeczne projektów
3.1. Budowanie zespołu projektowego
3.1.1. Wybór kierownika projektu
3.1.2. Dobór członków zespołu projektowego
3.1.3. Struktura zespołu projektowego
3.1.4. Komunikacja w zespole projektowym
3.1.5. Dysfunkcje zespołu projektowego
3.2. Role i kompetencje osób zaangażowanych w projekty
3.2.1. Kierownik projektu
3.2.2. Wewnętrzni i zewnętrzni uczestnicy projektu
3.2.3. Role członków projektu wyróżnione w metodyce PRINCE2
3.3. Rozwiązywanie konfliktów w zespole projektowym
3.4. Analiza interesariuszy i jej rezultaty w procesie planowania i realizacji projektu
Rozdział 4.
Wyzwania i ryzyka w zarządzaniu projektami
4.1. Typowe problemy w zarządzaniu projektami
4.2. Rozwiązywanie problemów w pracy projektowej
4.3. Zarządzanie ryzykiem w projektach
4.4. Techniki identyfikacji i źródła ryzyka w projektach
4.5. Sposoby reakcji na pojawiające się ryzyka
4.6. Skutecznie zarządzanie ryzykiem
Rozdział 5.
Kontrola, ewaluacja, zamknięcie projektu i organizacyjne uczenie się
5.1. Kontrola i ewaluacja projektu – metoda wartości uzyskanej
5.1.1. Sterowanie realizacją projektu
5.1.2. Wskaźniki metody wartości uzyskanej EVM
5.1.3. Prognozowanie z wykorzystaniem wartości uzyskanej
5.1.4. Zalety i wady EVM w zarządzaniu projektem
5.2. Kontrola projektów realizowanych przez osoby i podmioty zewnętrzne
5.2.1. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
5.2.2. Projekt opracowania SIWZ
5.2.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
5.2.4. Warunki udziału w postępowaniu
5.2.5. Kryteria oceny oferty
5.2.6. Przestrzeganie zasad konkurencji
5.3. Zamknięcie projektu
5.4. Korzyści wynikające z uczenia się przez realizowanie projektów
Rozdział 6.
Otoczenie informatyczne w zarządzaniu projektami
6.1. Funkcje i korzyści wynikające ze stosowania narzędzi informatycznych wspierających zarządzanie projektami
6.2. Rodzaje projektów a wybór oprogramowania wspierającego zarządzanie projektami
6.3. Klasyfikacja oprogramowania wspierającego zarządzanie projektami
6.4. ProjectLibre – wprowadzenie do programu wspierającego zarządzanie projektami
6.5. Znaczenie wyboru właściwego oprogramowania
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Spis tablic
Indeks
Adrianna Jaskanis, Magdalena Marczewska, Marcin Darecki