Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Kod produktu: BWUwM2
ISBN: 978-83-65611-15-4
Liczba stron: 295
Okładka: twarda
Wydanie: drugie
Dobry wizerunek urzędnika przekłada się bezpośrednio na pozytywne postrzeganie całej reprezentowanej przez niego instytucji. Wyjątkowy przewodnik pomoże przedstawicielom administracji publicznej zbudować relacje z mediami, stworzyć i prowadzić spójną politykę informacyjną jednostki oraz odpowiednio reagować w sytuacjach kryzysowych.
Książka zawiera wiele przydatnych wskazówek, w tym m.in.:
Drugie wydanie przewodnika zostało wzbogacone o rozdział dotyczący obecności urzędników w mediach społecznościowych. Autor radzi, jak korzystać z Facebooka, Twittera czy YouTube’a w celach zawodowych, i podpowiada, na co zwrócić uwagę, by prywatna aktywność urzędnika w sieci nie wpłynęła negatywnie na jego wizerunek. Przytacza przy tym wiele antyprzykładów działań wizerunkowych, które miały miejsce w polskich urzędach.
Przewodnik jest skierowany do wszystkich, którzy reprezentują lub mogą w przyszłości reprezentować instytucję publiczną w mediach. Przyda się zwłaszcza rzecznikom prasowym, pracownikom działów komunikacji i promocji, kierownikom jednostek, dyrektorom, naczelnikom i liderom społeczności lokalnej.
Rafał Guzowski – ekspert z zakresu komunikacji i mediów, autor publikacji na temat polityki informacyjnej, promocji, budowania marki i public relations. Specjalizuje się w kreowaniu długofalowych kampanii wzmacniania wizerunku. Były dziennikarz radiowy i telewizyjny oraz rzecznik prasowy jednej z największych spółdzielni mieszkaniowych na Śląsku. Certyfikowany trener oraz twórca kursów e-learningowych.
„Budowanie wizerunku urzędnika w mediach”
Autor: Rafał Guzowski
Spis treści
Wstęp
Rozdział 1.
Dziecko we mgle, czyli w poszukiwaniu odpowiedniego kierunku
1.1. Autoprezentacja – mity i „uczniowskie” błędy z podręczników
1.2. Dziennikarz i jego must have – jak stworzyć dziennikarzowi odpowiednie warunki
1.3. Rzeczywistość świata mediów a rzeczywistość ludzi świata „normalnego”
1.4. Prawo jako narzędzie do obrony
1.5. Podsumowanie
Rozdział 2.
Czy leci z nami pilot? Kryzys w organizacji
2.1. Mówię kryzys, myślę…
2.2. Kanały przepływu komunikacji w sytuacji kryzysowej
2.3. Sytuacja kryzysowa i paraliż medialny
2.4. Czy warto żądać sprostowań w mediach?
2.5. Podsumowanie
Rozdział 3.
Recepta na medialne zło
3.1. Polityka informacyjna jako źródło spokoju
3.2. Jak stworzyć dobrą politykę informacyjną?
3.3. Profesjonalizacja obsługi medialnej – media relations
3.4. Nie wychylaj się, bo wystawiasz się na atak
3.5. Dobre i złe media czy serdeczność i krew
3.6. Podsumowanie
Rozdział 4.
Jestem, kim jestem
4.1. Rzecznik prasowy superstar
4.2. Zawiłości języka – ujęcie praktyczne
4.3. Obraza na media i konflikt
4.4. Rzecznik z przypadku kontra doświadczony dziennikarz
4.5. Podsumowanie
Rozdział 5.
Media społecznościowe
5.1. Relacje w sieci – czy są granice?
5.2. Czego nie robić w mediach społecznościowych
5.3. Media społecznościowe w rękach rzecznika
5.4. Facebook
5.5. FOG – bardziej mgliście się nie da?
5.6. Jak pisać w sieci?
Zakończenie
Dodatki
Bibliografia
Orzecznictwo
Akty prawne